ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה בדן באר שבע

למרות שרק בחודש יולי האחרון נחתם בחברת התחבורה הציבורית הסכם קיבוצי היסטורי שהסדיר לראשונה את תנאי העסקת עובדיה, הנהלת החברה מסרבת למלא אחר חלקים נרחבים מההסכם *** למרות ניסיונות ההסתדרות לפתור את הסוגיות שבמחלוקת, בפגישה שנערכה בין הצדדים בחרה ההנהלה להמשיך ולהתבצר בעמדותיה *** יו"ר הוועד: "מבקשים שההנהלה תכבד את ההסכם שחתמה עמנו ותיתן לנו להמשיך להתפרנס בכבוד"

ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה בקרב כ-400 עובדי חברת התחבורה הציבורית דן באר שבע. הודעה על הסכסוך שהוכרז נשלחה על ידי יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף, למנכ"ל דן באר שבע יורי בורנשטיין. התאגדות העובדים מלווה על ידי מזכיר האיגוד המקצועי במרחב הנגב, עוזי שדה.

דן באר שבע הינה חברה-בת של דן, המפעילה את קווי התחבורה הציבורית בעיר הדרומית. למרות שרק בחודש יולי האחרון נחתם בחברה הסכם קיבוצי ראשון והיסטורי המסדיר את תנאי ההעסקה בה, הנהלת החברה מתנהלת באופן חד-צדדי ובחוסר תום לב תוך שהיא מסרבת למלא אחר חלקים נרחבים מההסכם.

סכסוך העבודה הוכרז לאחר שבין היתר החברה סירבה לשלם לעובדים שכר בגין שעות עבודה מסוימות ותוספות שכר אחרות עליהן הוסכם בין הצדדים, וכן סירבה להסדיר את זמני ההפסקות לנהגים.

עוד ברקע לסכסוך: סירובה של ההנהלה למסור לנציגות העובדים הגדרות תפקיד ושיבוצי עבודה לקווי האוטובוס השונים, ובין היתר תלונות רבות שהגיעו מצד עובדים על התבטאויות פוגעניות כלפיהם מהנהלת החברה (לדוגמא: "חתמת על הסכם גרוע... בעיה שלך").

למרות ניסיונות נציגי ההסתדרות והעובדים לפתור את הסוגיות שבמחלוקת, פגישה שנערכה היום (ב') עם מנכ"ל החברה עלתה על שרטון וההנהלה בחרה להתבצר בעמדותיה.

יו"ר הוועד, עמרם אביסדריס: "אנחנו מבקשים שההנהלה תכבד את ההסכם שחתמה עמנו ותיתן לנו להמשיך להתפרנס בכבוד. במקום לעבוד בשיתוף פעולה הדדי החברה מתנהלת באופן חד צדדי, אך בסופו של דבר כולנו פה לטובת החברה והעובדים והמשך מתן שירות מקצועי לציבור הנוסעים".