עובדי התחזוקה בקריית עתידים בת"א החלו בשביתה

עשרות עובדי תחזוקה המבצעים עבודות שוטפות במתחם מגדלי המשרדים בצפון ת"א, שובתים משעות הבוקר *** ברקע לשביתה: בחירת ההנהלה שלא לקדם את המו"מ להסכם קיבוצי שיסדיר את תנאי העסקתם *** יו"ר ההסתדרות במרחב ת"א-יפו, גרשון גלמן: "התעקשותה של חברה מצליחה לא לשפר את תנאי העסקתם של עובדיה המוחלשים מהווה ניצול ציני"

כלל עובדי התחזוקה בחברת קריית עתידים, שבבעלותה מתחם הכולל מספר מגדלי משרדים באזור רמת החייל בתל-אביב, החלו היום (ה') בשביתה על רקע גרירת רגליים מצד ההנהלה במו"מ להסכם קיבוצי ראשון.

חברת קריית עתידים הינה תאגיד עירוני משותף לעיריית תל-אביב ולאוניברסיטת תל-אביב. מנכ"ל החברה הוא שגיא ניב ויו"ר הדירקטוריון שלה הוא ראש העיר תל-אביב רון חולדאי. במתחם המגדלים שוכנים מספר רב של ארגונים וחברות המעסיקים אלפי עובדים, בהם כלל ביטוח, משרד הביטחון וחברות היי-טק שונות. 

כ-40 עובדי התחזוקה של החברה, העוסקים בתפעול ואחזקה שוטפים כגון ניקיונות ועבודות שיפוץ, מועסקים בהעסקה ישירה. בתחילת שנת 2015 התאגדו בהסתדרות לאור רצונם להסדיר את העסקתם בהסכם קיבוצי ולדאוג לביטחונם לתעסוקתי.

ואולם, מתחילת המו"מ מול החברה שהחל לפני כשנתיים וחצי, ההנהלה גוררת רגליים ולא מקדמת אותו, ולמעשה לאחרונה אף חזרה בה מהסכמות שכבר הושגו בין הצדדים. לאור זאת לפני כחודשיים הכריזה ההסתדרות סכסוך עבודה על מנת להגן על זכויות העובדים ולנסות לקדם את המו"מ תוך צמצום הפערים בסוגיות שבמחלוקת.

משלא נותרה כעת ברירה, ולאחר שהנהלת החברה ביטלה פגישות באופן חד-צדדי, בהוראת יו"ר ההסתדרות במרחב תל-אביב-יפו גרשון גלמן החלו היום העובדים בשביתה, עד אשר ההנהלה תחזור בה מהתנהלותה ותשב מול נציגות העובדים וההסתדרות להמשך מו"מ ענייני מתוך מטרה כנה להגיע להסכם קיבוצי.

יצוין כי מתוך חשש ממשי שהנהלת החברה תנסה לשבור שביתה ותנצל עובדי קבלן לשם ביצוע מטלותיהם של העובדים הקבועים, ההסתדרות התריעה כי אם יחליטו לעשות זאת, היא לא תהסס להשתמש בכל האמצעים המשפטיים והארגוניים העומדים לרשותה.

יו"ר ההסתדרות במרחב תל-אביב-יפו, גרשון גלמן, אמר: "מדובר בהתנהלות מבישה ולא מקובלת ביחסי העבודה בישראל. התעקשותה של חברה מצליחה לא לשפר את תנאי העסקתם של עובדיה המוחלשים, מהווה ניצול ציני. אני קורא לעיריית תל-אביב ששותפה בבעלות על החברה להתעשת ולפתור את המשבר באופן מיידי, למען כל הצדדים".

התאגדות העובדים מלווה על ידי רכז האיגוד המקצועי ואחראי על ענף חברות השמירה והניקיון במרחב תל-אביב יפו יעקב מזמר, ומזכירת האיגוד המקצועי במרחב עליזה אליהו. כיו"ר ועד העובדים משמש אבי חג'ג'. המו"מ לחתימת ההסכם מלווה על ידי עו"ד אורן שרם מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי ובני כהאן מאגף הכלכלה בהסתדרות.